mandag 5. november 2012

Strikk i heimen

 
Det går litt tid mellom hver gang, her. Og grunnen er at jeg er for opptatt med... strikking!
Har endel prosjekter i sving, og nå som jula nærmer seg, må man henge i for å bli klar med alt.
Men her er iallefall et par strikkeprosjekter som har endt i interiøret her hos meg. Enkelt og gøy å lage!

Hjemmedesigna lampeskjerm


 Puffen "Puff Daddy". Oppskrift hos www.pickles.no. Garnet er tre tråder "Eskimo" fra Drops. Her finnes utallige muligheter på mønster. Jeg valgte bare enkel rillestrikk. Men her kan man lage sin egen personlige vri! Anbefaler å fylle den med noe tungd og fast - jeg fylte den med puter, og det ble litt i mykeste laget for å sitte på. Men som en fotskammel er den perfekt :)
 
Ellers er det mange artige strikketrender til interiøret også ute i butikkene. Her er noen gode forslag fra Bohus:
SIRDAL Puff
Sirdal puff, ren ull (1199,-)



PUFF Bomull 0
Puff i bomull, strikka i "skolisse-garn" (699,-)
Nitte taklampe, strikka (799,-)


 

Også måtte jeg bare ta med et bilde tilslutt av disse ultramorsomme knaggene! En knapp her og en knapp der.. :-) (Dette er nyheter som kommer i butikk til våren, så bare å glede seg!)
God novembertid!
 

2 kommentarer:

  1. Du er kjempeflink! I love what you do.
    Ei god venninne av meg strikka varmere til varme dessertskåler, de er kjempefine og da kan man spise masse varm dessert uten å brenne småfingrene :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hm...jeg tror jommen vi har et vinnerforslag til fredagens dessert, gitt..! ;-) Hihi

      Slett