lørdag 9. februar 2013

60 år gammel!

 
Her er den altså, 60 år gammel i år - den berømte Marius-genseren!
Den ble oppkalt etter alpinisten Marius Eriksen, og designet i 1953 av Unn Søiland Dale. Selv om originalen skal være i nasjonens tre farger, valgte jeg gå for en noe mer nøytral modell.
Husker ikke fargen..men er en slags muldvarp-farge. Den ble i største laget, men det er bare deilig! Jeg måtte tilslutt justere denne til å strikke i størrelse X-SMALL. Og nei - den size`n har jeg ikke hatt siden jeg var 12 år.. Dog ble genseren for stor!Har forsåvidt funnet ut at det KAN være lurt å lage prøvelapp før man setter igang med store prosjekter..:-)

Garnet er Merino Extra Fine. Min favoritt!
100% ull, mykt, behagelig, ikkeheltlofri.., og lett å strikke jevnt med. Garnet finnes i både Baby og Big-variant.




Fikk litt rester, og siden jeg var i siget, ble det en ørevarmer til på ei helg. Og siden kjæresten er rød på øra stort sett hele vinteren, ble det jommen en til han også! Ü


3 kommentarer:

  1. Du glemte å legge ut bilde av de fine tøflene til svogeren her på bloggen! Jeg kan fikse det jeg, bare du gir meg administratorretter:)
    Storesøster

    SvarSlett
  2. Så utrolig fin den genseren ble, Reidun! Du er dyktig altså! Klem Ingeborg.

    SvarSlett
  3. Så fin, ja! Det ser ut til at du har truffet blink med garnet! Jeg koser meg med deilig skjerf, jeg. :)

    SvarSlett