mandag 9. september 2013

Pangstart!


DETTE er vel hva man kaller en ekte "pang-start"...eller hva, Silje?? ;-)  Eller det er kanskje omstart.. prøver i alle fall å få i gang litt liv i bloggen igjen! Høsten er kommet, og det er på tide å få fart på strikkepinnene! Nye prosjekter er i gang - og noe ligger alt ferdig og venter på å tas i bruk. 10.tantebarn er allerede påvei, så tante har nok å sysselsettes med! :-) Jeg gleder meg til forhåpentligvis mange strikkekvelder med denne flotte dama:


 Her er ho i gang med å strikke en kofte til seg selv. I sofaen ligger et par hjemmedesigna og velgjorte puter, og et herlig pledd. Snakk om produktiv frøken! ;-) Jeg digger disse putene. Enkle, myke og veldig dekorative. Sant Bjørg er flink!?
En blå perle...
Søtt som et sukkertøy!


Det er noe helt unikt med hjemmelaget, synes jeg. I vår tid, hvor "alt" kan kjøpes for penger, mister fort tingene sin verdi. Det merkes stadig i butikken jeg jobber, hvor kundene hele tiden er på jakt etter det "siste", det aller nyeste. For tingene de kjøpte i vår er de jo lei av nå... Tenk å få eie noe som bare stiger i verdi, som blir finere og mer eksklusivt for hvert år som går! Noe som eier en historie, en tanke bak. Tenk å få gi bort til en av dine kjære, det du kanskje selv har arvet etter din Mormor. Vel, ingen ting varer evig. Vi får ikke med oss noe i kista når vi dør. Foruten det du får eie i ditt hjerte. Bevar det!
- FOR HVOR DIN SKATT ER, DER VIL OGSÅ DITT HJERTE VÆRE!  Matt. 6, 21

1 kommentar: