mandag 24. september 2012

Babytøfler

Ei av mine kjære barndomsvenninner fikk nylig jente nr.2! Så da tenkte jeg ho skulle få et par baby-tøfler som velkomstgave til den lille. Men sidne jeg ikke er veldig fan av å strikke med 5 pinner, søkte jeg meg fram til en god oppskrift på nett på 2 pinner. De var virkelig superlette! Og man strikker fort en tøffel eller to pr. telefonsamtale med en god venn på linja :)





Jeg er ikke den flinkeste til verken å følge oppskrifter eller anvisninger, så HELT etter malen ble de ikke. Måtte prøve ut det nye "Big Merino"-garnet (som forøvrig er en drøm å strikke med). Det resulterte først i et altforstort par...så det får storesøster på 2 år få! Prøvde samme garnet èn gang til, bare færre masker. Anbefaler nok heller å bruke Baby Merino, for å få best resultat. Men slik ble de nå:










Oppskriften finner du her: http://www.leinemerino.no/pics/moenster_pdf/BabySokker_farge.pdf

2 kommentarer: