lørdag 8. september 2012

Gammelt nytt




For et par år siden fant jeg ei gammel korktavle, og var på nippet til å kaste den... (Hvem hadde vel ikke dette ultramoderne interiøret på 90-tallet?) Men så slo idèen meg: hva med å trekke den om, og lage den til en "ny" bildetavle!? :-)
Så jeg satt igang.
Fant et stoff (hvitt, tett, litt halvtykt).
Tok fram noen gamle pyntebånd.
Henta stiftemaskin.

Nå har ikke jeg tidenes beste kamera akkurat, men slik ble resultatet:

 
Det var en easy match! Til slutt pynta jeg litt her og der med diverse dekor jeg hadde liggende.

Det året var det en del venner som gifta seg, og med så fine invitasjoner/takkekort (som det ofte ligger mye flid bak!), syns jeg det var på sin plass å vise de fram! Og ikke minst, hver dag å kunne se på disse flotte folka, og glede seg over gode vennskap! Ü


Tips: Bruk et middels sterkt lim (jeg brukte trelim) for å feste båndene på baksiden. Legg også en mini-klatt med lim på alle steder hvor båndene krysser hverandre. Det gjør at bildene "stopper", og ikke sklir rett igjennom... ;-) Vil du gjøre den riktig snasen, kan du feks feste knapper hvor båndene krysser. Eller bruke et litt mer spenstig stoff.


2 kommentarer:

  1. Så koselig å se at du har fått deg blogg! Gleder meg til å ta fram strikketøyet igjen. Men har lovet meg selv at pappeskene skal være utpakket før jeg får starte på noe prosjekt ; )

    Klem Hilde

    SvarSlett
  2. Så kjekt å høre fra deg her, Hilde!
    Håper det har gått greit med flyttinga til Trondheim. Litt av en prosess å flytte hele familien og hjemmet for en stund, vil jeg tro. Du får roe ned iblant med en deilig kaffe og strikkepinnene iblant ;-)

    Klems Reidun

    SvarSlett