mandag 17. september 2012

Super-mormor!

I Molde bor min herlige Mormor på 85 år. Ho har alltid vært svært driftig med strikke- og heklepinner. Og skulle jeg vist alt ho har strikka, så tror jeg bloggen ville blitt sprengt!

Forrige dagen fikk jeg en pakke i posten fra Molde... #hverdagsglede

Sett så fin pute!?!

På Bohus selger vi noe lignende, bare langt ifra så myk og god, og kun med rettstrikk hele veien (kjedelig). Den koster 299,-... Prisen på denne er  uvurderlig! Hjemmelaget...ah!










Her blir det nok mange koselige stunder utover høsten, med godt lesestoff, en kopp te, og kanskje et par pinner i ny og ne! :)












Oppskriften er herfra: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=117&d_id=49&lang=no


Slik ser egentlig originalen ut. " I e no ikkje så flink til å følge oppskrifta!", sitat Mormor. Ho er nå søt òg da. Men strikke - det kan ho! Jeg syns iallefall resultatet er nydelig. Dessuten, så er den helt unik! ;-)

3 kommentarer:

  1. Oi!! Skal si mormora di har god smak!! Den var nydelig - og går jo RETT INN i dagens interiørmote!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er ho ikke flink? :)
      Føler meg bra priviligert som får ha en slik Mormor! Kan tro ho har gleda maaange opp igjennom åra, med sine strikkeprosjekter. Vi har en egen genser i slekta som vi bare kaller for "mormor-gensener". Det sier jo sitt;-)

      Gleder meg til å følge bloggen din videre, Therese! Du har så mye fint der.

      Slett
  2. Så artig å få en slik gave:) Snille mormora din!

    SvarSlett