torsdag 6. september 2012

Magnus-sett

Hei dere!
Så har jeg begitt meg inn i blogg-verdenen jeg også :-)
Her i starten kommer det litt småplukk av prosjekter jeg har gjort den siste tida.
Så får vi se etterhvert om det blir noen "nyheter"...bare jeg får fullført noen prosjekter først!

Dette er altså et Magnus-sett, ikke MARIUS. Hihi.  Liker igrunnen dette mønsteret bedre. Det er også nordisk, og veldig artig å strikke!  Lille Magnus fikk dette settet da han ble født. Og jommen kunne han bruke det i et helt år! Det er strikka med Alpakka fra Drops, som er både svært mykt og også tøyelig.

 
Jeg bruker ofte oppskrifter fra www.garnstudio.com, siden de er godt forklart, og også gratis! Denne hadde ikke mønster i oppskrifta til buksa, men jeg syns det ble litt stusselig med ensfarga..så slengte på noen rader med mønster her også. :) Sokkene vet jeg ikke om ble brukt...er ikke helt fornøyd med passformen på de. Også en smule mulig gutten syns det ble litt vel feminint med HJERTER på...;-)

 
Nå fyller Magnus snart 2 år, så på tide med noe tøffere kanskje? Noen som har forslag?
 



-Reidun-

 

4 kommentarer:

  1. Jeg LIKTE denne bloggen og dette innlegget <3

    SvarSlett
  2. Hurra! Kjekt med blogg:) Denne e kanskje ikkje så kul, men UTROLIG søt!
    http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.todamer.no/ViewImage.aspx%3FitemID%3D6660%26width%3D480&imgrefurl=http://jinxscrapper.blogspot.com/2009/03/pingvindrakten.html&h=679&w=480&sz=88&tbnid=EBvksr1M6YShYM:&tbnh=96&tbnw=68&zoom=1&usg=__PcV7A5JqbGlIe4wHZgxFxqg3rnk=&docid=bNA2WxOZogDqEM&hl=nn&sa=X&ei=UMdJUL_gCOf44QT9z4BQ&ved=0CDAQ9QEwAw&dur=1

    SvarSlett
  3. Reidun, jeg savner deg av et helt hjerte! Her går det i bunadbrodering, men jeg SAVNEr sktrikking, og å strikke med deg! <3 Klems! Gro

    SvarSlett
  4. Heia tante Reidun! Vi digger deg, og dine strikkeprosjekt - særlig når de havner i vårt hus;) Stor klem fra Sigurd, Hanna og Mathea + mamman og pappan

    SvarSlett